.

´.

2 jan. 2010

Vinterpromenad på Hovdala..

Tänk vad konstigt, när man börjar prata om hund på jobbet, så visar det sig att nästan varenda en har en eller ett par.. På promenaden blev vi: Bullmastiffen Simson, Boxern Tula, Jackrusseln Fonzy och mina tre Cockrar..
Vi bestämde oss för en härlig vinter promenad på Hovdala med fika i slutet. Alla var nog lika nöjda och glada och kanske en smula trötta av denna flera timmar långa promenad som jag och mina tre sockertoppar..
Nästa gång ser vi fram mot kohagen och vårruset av kossorna Carina, hihihihi! Sophia önskar ljummen koblaja serverad på bricka:-)!!!


Full rulle nästan hela tiden.



Mina goa arbetskamrater, både från dagen och Natten med några av sina barn och hundarna såklart!!


Vilken söt boxer...Jag blev riktigt förtjust i Fröken Boxer...


Snygga Tula!!!


Efter promenaden fikade vi och minsann var man hungrig nu!!Mums!!


Bus av två bruningar..


Bushundarna Tula och Olivia fick aldrig nog av varandra..


Tack för en härlig vinter promenad...Mina goa arbetskamrater
Alla bilder från promenaden finns i Pixboxen här: http://www.pixbox.se/alb1152961

9 kommentarer:

Schneider sa...

Fantastiskt roligt (som alltid!!!)! Alla verkade
jättenöjda över den lååånga promenaden (nytt rekord av flockkungen?). Man blir så glad över att
se hur lyckliga hundarna är. Att få rasa omkring i en stor flock hundar är ju bara PARADISET!!!
Gulle-Bulle ligger och sover och snarkar vilt, i
bland rycker det till i benen. Det är nog när han drömmer att han måste gå i mellan o säga till någon av flockmedlemmarna att de måste uppföra sig! Tack Petra för att Du fixade denna
träff och vilka jättefina bilder! Tula är hur söt som helst. Tack till alla för MYCKET trevligt sällskap! Kram!!!

Fanny på North Bend sa...

Det blev något fel när jag skickade kommentaren, det var inte Gustafavio som skickade det utan jag, fröken Snurr (1)!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Hahahaha!!
Ja mina små Donnor söv sött nästan hela eftermiddagen och Matten oxå, disken får vänta!!

Sen fick de sina tassar klippta, det behövdes ju verkligen, så nu slipper de allt för mycket bollar under tassarna!!

Tack kungen för medverkan av ordningsvakt, hahaha och för din underbara uppsyn, det räcker!!!

Tills vi ses nästa gång Kram och tusen nospussar från The one and only Ladies!!!

Fanny på North Bend sa...

Har tittat på alla bilderna i pixboxen och såg
bilden när kung Casanova blixtsnabbt vände sig om och gav C.S. en rejäl puss på munnen!! Han tar alla chanser, den charmknutten! Att Du var så snabb med kameran och fångade scenariot så perfekt! Jag skrattade så när det hände för jag hann inte göra något och nu skrattar jag varje gång jag tittar på bilden. Men C.S. verkar inte ta illa upp utan hon pussade tillbaka! Vilket härligt minne, tack!
Kanske vi hinner med ännu en promenad under jullovet? Torsdag? (tänkte på Dina tider för Du har en tuff vecka).
Har nu smakat på mandlarna (jag vet att jag är feg) och de är jättegoda!!
Kung Cool hälsar tillbaka till de vilda snöprinsessorna och säger att han skall försöka lära den lite vett och etikett när det gäller
vad man stoppar i munnen. Jag betvivlar att de kommer att lyssna. Kram o Ciao i vinterkylan!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Ja på Torsdag går vi igen , men vart i eran skog eller min kanske??

Jag gillar mandlarna, me too!!

Ses då/TJA

Fanny på Northpole Hill (!!!) sa...

Det kan vi bestämma då, eller vad säger Du?
Fikakorg? Skall jobba i kväll, känns motigt har haft det tufft senaste kvällarna. Hoppas Du får en bra natt! Har berättat för amdra om kul El Bompo
hade i lördags! Dagen efter när han klättrade in i bilen tittade och hängde med huvudet över bak-
sätet, såg allmänt deppig ut. Jag försäkrade honom
att han snart får träffa sina favoritpraliner igen! Oj, vad kul med Linderödsåsen till vären!
Ha det så bra! Bye,bye (hälsa kära V!!)

Fröken SNURR sa...

Ha ha ha ha ha, kan inta sluta skratta!
Det bli bara värre och värre. Trodde väl aldrig att jag skulle komma upp i Din snurr nivå men nu är jag där! Nu vet jag inte vad huset heter , det är illa. Jag skulle vara lite rolig och anspela på huset temperaturmässigt. Men hur Bend plötsligt kunde bli Hill är ett mysterium.....hm, kanske någon annan satt bakom tangenterna? Ber om ursäkt att jag i bland skriver lite slarvigt.

Fanny på Northpole Bend sa...

Hej igen!! Har en kort fräga,orkar Du läsa alla (mina) kommentarer? Klockan nästan 22.00 och jag
precis kommit hem. Pratade med B-M om Las Vegas
och tiden bara rann iväg. Jag som inte ens hade rapporten! Men jag tycker det är kul att sitta och prata en stund med er på natten. Det är inte så ofta vi ses och det är intressant att höra lite om vad som händer runt om.... man kan ju inte vara överallt! Vi hörs! Ps. hoppas Du har orken att läsa mina så ofta förvirrade rader.Ds.

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

hahahaha, det är höjdpunkten på dagen att läsa dina roliga små komentarer.
jag har fått många roliga skratt av dem,hahahaha!!

Så det är en glädje att få dessa som sagt...

tyvärr känner jag mig lite smått kass igen, frusen och varm om vartannat, men vi ska ut och gå på Torsdag.

Ska hålla mig hemma och kurera mig, förutom jobbet.

Olivia behöver hemma dagar igen, för hon blir oxå lite förkyld, lätt verkar det som. Är väll all päls som det samlas snö i och sen blir blöt!!

Hälsa Bompe att vi kommer på torsdag, skoj!!