.

´.

20 jan. 2010

Promenad i snöyran..

I dag fick vi följa med Ängeln Fanny med Simson(Bullmastiff). Veronika med Fonzi(jack russel) följde även med.

Alla sju pulsade genom snön och Fonzi var i sitt Esse och sprang i fram och tillbaka i en väldans fart. Sophia,Olivia och Chanel tyckte han var riktigt lajbans i dag..

Simson var lite på upptäcktfärd i dag och trivdes som fisken i vattnet, med allihopa.

Lady och Zita busade de med, ja det var en toppenpromenad. På parkeringsplatsen sen träffade vi på en man med ytterligare två lösa happy dogs, som de hälsade på allihopa..Så härligt med människor som förstår att låt hundar vara hundar och inte krånglar till allt så mycket.

Vi har haft en toppen promenad, inte den sista:-)!!

Tack Fanny och Veronika för trevligt sällskap..

Alla fem cockrar blev små snöbollar till slut och har fått sig en dusch nu när vi kom hem. Sophia ska ju på kurs i kväll, ska bli spännande!!! Apporten ska med, har vi inte testat, tror jag tar med mig både en apport och en dummie, så kan vi se vad som hon gillar bäst..

Sen ska jag jobba nu två nätter, så i morgon bitti går jag över med Zita och Chanel till min bror och de kommer tillbaka på Fredag kväll när jag sovit klart och gått av sista natten..

2 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Oj,oj, så snällt sagt.....tack! Men det stämmer inte, det är bara att jag tycker det är så vansinnigt kul med hundarna. Att se alla dessa överlyckliga doggar som rusar runt och har så kul
fyller mig med glädje. Dessutom är både Du och V
jättetrevliga att gå med. Så det är jag som skall
TACKA!! Ser fram emot nästa promenad! Behöver jag säga att Mr. Honeypie gör detsamma?! Trodde väl aldrig att min välartade gosse skulle bli så busig och springa iväg på det viset, hi hi hi!!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Så skoj så att gå med dig!!

Tycker vi allihopa!!

Sovgott, ses på Lördag:-)