.

´.

26 jan. 2010

Kurs tillfälle nummero 3 för Olivia..

Vi har i går varit ute på en lång härlig runda i det underbara vädret. Solsken och snö och is är underbart. Jag har tagit kort och tror nu jag löst problemet med att sätta in kort. Ska göra ett försök i morgon eller övermorgon med att sätta in några härliga busbilder. jag tycker ju det är så kul med bilder.. En bild säger ofta mer än vad kompositören skriver, genom att man ser hundspråk och själv ganska lätt ser vad som händer på bilden.
På kvällen tog jag och Olivia oss till valpkursen och hon var så duktig i dag. Precis som alla andra, de blir bara bättre för var dag som går. Hon hade bra kontakt och klarade av att hålla den i längre stunder.

Vi hade stadga övningar, vilket vi måste träna mera på. Vi hade sitt och ligg övningar vilket hon är bättre än Sophia på just nu.. Sen skulle vi passera godis skål och andra hundar utan att hunden skulle bry sig om den andra hunden eller godisen.. det var som vanligt skoj och jag ska prova få in ännu lite mera träning inför nästa gång. Nu är det Sophias tur på Onsdag och jag ska ut och träna henne en gång till to morrow innan det är dax. Det är ju sista gången. Känns tråkigt, ska se hur jag ska göra här efter, träna lite hemma eller ta det på kurs. Kanske privatlektio varannan vecka med Sophia och Olivia ja vi får se, finns många möjligheter. vi har bara spår tillfällena kvar som får vänta tills kylan, snön och blåsten lagt sig..

Fem Cockrar i huset tills i morgonbitti, då jag tar morgon rundan med alla fem sen lämnar över mammas två röda, så att vi andra tre kan gå hem och sova efter en natts arbete....

2 kommentarer:

Camille sa...

Har saknat dina fina bilder. Det ska bli roligt att få se lite nya på dina gulliga hundar, speciellt den söta choko-cockern! De ser alltid
så glada ut och verkar vara veldigt sociala.

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Det är så skoj att fota och jag har varit lite bekymmrad över hur jag ska få in bilderna!!

Ja visst ser de busiga ut, vi älskar att vara ute och busa!!Lösa och fria!!

Jag prövar att träna på det sociala, så ofta jag kan för det är så skoj när man kan ta med sig hundarna överallt utan problem, så bil,buss, tåg och gå i stan ser jag till att hinna med lite då och då...