.

´.

27 dec. 2009

Träning, träning..

Vad skoj allt blir när man är fler en en som tränar samtidigt. Sen har vi väll fortfarande inte riktigt kommit ur soffläget helt, men vi är på väg åt rätt håll!!!
Lady fick ett pass med Herr Röd i dag och det går åt rätt håll, men finns mycket att göra som sagt...De hade en himla bra sak med i dag, ska vi ha nästa gång(KLICKERN)!!! Ska vi oxå nyttja för att få in Fröken närmare vid sidan för fint fotgående. Sen fick jag höra igen att jag liksom halvt vänder mig om,lutar mig över och då är det ju inte så konstigt om hunden väljer att sätta sig en bit i från!!! MÅSTE sluta med det, NU!!!!

Till nästa gång ska vi ha tränat in apporten fint, så att hon tar den först vid komando och släpper den först vid loss!!

Målet är ju att vi ska ut och tävla nu på våren...

Sophia stannar nu kvar mycket fint och börjar förstå ingångarna... Apportera saker är skoj men att lämna inte alltid lika attraktivt!!:-) Hon har börjat tänka själv och prövar sig ibland för vad jag vill ha av henne!!

Olivia sitter bra ligger snabbt, men vill ha belöningen på studs annars hoppar hon upp efter att ta den själv,hahahaha...träna,träna,träna!!

Det går framåt och skoj i dag igen med att träna.

Inga kommentarer: