.

´.

13 dec. 2009

Träning och promenader.
Ja vi har varit på Vedema med bompemannen Honey Pie och allias vår Simson eller Simpe som jag brukar kalla honom. Efterlängtad och rolig promenad var det!!! Och de har skuttat omkring och sniffat och busat i skogen flera timmar i går.

Sen i dag tränade Lady och jag på lite lagom, sen tog vi oss ut i skogen på en lille stycke promenad med två hanar i dag igen, fast av mindre format, herr Röd och Herr Svart som blev både uppvaktade och trackaserade av mina små gullepluttar Sophia och Olivia...


Lady var mest på span som vanligt i skogen, både på marken och i luften.. Trevligt var det och härligt kallt väder var det. Snön kom sen på Em och det uppskattade jag mer än hundarna som genast fick snöbollar under tassarna.
Jag ska trimma dem väl under Tassilassarna så de kan gå utan onödiga snöklumpar där.

1 kommentar:

Fanny på North Bend sa...

Berättade för A-M på jobbet om våra lååånga och
spännande vandringar i okända marker. Hon har ingen hund men skulle gärna gå ngn gång med oss.
Tänk tt vi är så populära...eller vad det är.
Roligt har vi i alla fall!