.

´.

28 dec. 2009

Mina värsta 2 timmar hitills!!!

Jag ser inget, hör inget, ska bara!!!!
Vi gick som vanligt en skogsrunda när jag har jobbat natt och vi sovit mycket och vad passar min Fröken Lady på att göra då!!!

När vi kom till kohagen, så börjar alltid småSessorna leka och springa i cirklar busa osv, ja då snusar Madamen omkring som vanligt och ett tu tre är hon puts veck!!!

Jag tänkte: jaha hon har hittat något spännande och dyker upp när som helst, men icke!!! Hon var borta!!! Jaha tänkte jag nu går vi så får hon en minnesbeta och får använda nosen för att hitta oss, det brukar jag göra ibland!!

Vi går och går och går och vad är Madame Pompado??? Ja till slut blev jag lite oroad och det tar tid ska ni veta för Lady har skinn på näsan och dessutom är den nosen mycket bra på att spåra och matten envis och vill att hundarna ska följa henne och inte tvärtom!!!

Jag gick mot mina principer och gick tillbaka hela långa vägen med en slagen Sessa Cloetta och en(Dottern Sophia) som anade att Matten började bli orolig!!

Jag gick som sagt tillbaka, men ingen Lady där,jag gick omkring med två helt trötta valpar, träffade på en bekant med sin hund och frågade om hon sett henne, men icke!!!

Till slut när det började skymma tänkte jag att nu får jag gå hem med bäbisarna och ta hjälp av barnen och pannlampan, så får vi väll gå skallgång.

I mina tankar var hon redan död eller satt fast någonstans eller så hade någon tagit henne och tänkt att denna duktiga spårhund ville de ha kvar!!, hmmmm, tusen tankar hinner rassla förbi i skallen kan jag säga. Samtidigt som jag tyckte det var väldigt konstigt, hon kommer alltid tillbaka varför gjorde hon inte det denna gången, tårarna var nära.

Jag gick med raska steg hemmåt och öppnar dörren, där en överlycklig Lady kommer i mot oss innifrån?????:-)

Hur hade det gått till med skogen,flera vägar varav en starkt traffikerad innan vi slutligen är hemma hos oss???!!!???!!!

Ja det fick jag reda på senare för då ringde en annan hundbekant som sett Lady i skogen och provat locka henne till sig. Lady hade suttit och väntat på mig. Hon blev rädd när hennes dotter dök upp och hade då antagligen sprungit hemåt. Hon hade stått utanför balkongen och skällt och sedan blivit insläppt i porten där hon ställt sig utanför våran dörr och skällt!!

Då öppnade barnen dörren. De visste inte ett smack, jag hade ju inte mobilen med mig.

Så sen hade äldsta dottern varit bekymmrad, ringt mig(som ju inte hade telefonen med mig)!

Och jag känner nu en enorm lättnad och visste jag inte förr hur mycket min älskade primadonna betyder för mig, så har jag det nu helt klart för mig!!

Jag tackar gudarna för att inget hände med henne på väg hemåt och nu fick jag bekräftat att hon tänker en hel del själv, hm som jag inte visste det förr, hahaha!!

Tack Ödet ville att jag skulle få ha min bästaste Lady hos mig mer, känns så bra just nu!!!

När jag gick ut i skogen var jag nyvaknad 14.00 efter att ha jobbat natt. Jag var inte speciellt pigg, men när detta hände försvann all trötthet och jag blev pigg som en mört!!

3 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Så underbart att höra att allt gick med Ladyqueen!
Blev alldeles förskräckt när jag läste vad Du skri
vit. Vilken lättnad (t.o.m. kung Gullebulle drog en djup suck av lättnad) Men visst är det konstigt
hon brukar ju aldrig försvinna. Upplevde något liknande med Rommel ( en Boxpoint hi hi!).
Det skall bli så roligt i morgon! Så mycket vi har att ventilera!! Ha det riktigt gott Du och Dina
sköna prinsessor!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Ja vi ska hinna med att titta på Frippes valpar på fm, ska bli spännande det med.

Ses i morgon med koftan på!!

Fanny på North Bend sa...

Oj, vad spännande med Frippes valpar!
Du är otrolig med Din energi, alltid full fart
framåt! Vi ses.....!