.

´.

30 sep. 2009

SPÄNNANDE.............


I dag har jag och mina arbetskamrater, sett älgar i mängder, JA i alla fall 6st....
Älgarna patrullerar här i våran skog ahoa ahoooa..........

Jag klappade och skulle ge äpple till, men älgen vägrade ta äpplen från mig. Antagligen för att den kände hundlukten, sa hon som äger parken,


(ser lite ut som en åsna tycker jag.)Hon var snäll denna älg mamman.


De var så stora och vackra på sitt vis, Ful Snygga vis enligt mig...
Vi blev dit bjudna av dem som äger parken som tack för god omvårdnad om deras anhöriga som bodde på hemmet där jag jobbar. De bjöd Dagpersonalen på avdelningen och Nattpersonalen. Vi åt även en jätte god måltid med både huvudrätt och efterätt med kaffe till.
Han blev lite arg på oss mot slutet, för hans honor hade just gått ur brunsten...grrrr...gned sina horn mot staketet gjorde han och mer säkert om han kunnat.....grrrr.....


Vad kan man säga annat än att vi uppskattade denna ynnest, jätte mycket. Det är sånna anhöriga som gör att jobbet känns värt, även fast det kan vara väldigt stressigt mellan varven.....


TACK!!!!

Inga kommentarer: