.

´.

12 sep. 2009

SOPHIA på SOFIERO....utställningen...

Där hon fick en fyra placering med hp, Matte blev glad, så roligt så!!!
Det började med att jag stog och tittade på när Fridolf numera Frippe var i ringen(ring nr3) och sen ett tu tre såg jag cockrar i Sophias ringside(nr2) som var den brevid och jag rusar in med Sophia under armen och tror att nu har jag missat hela grejen. Hualigen, men nää den snälla Dommaren frågar efter vårat nummer 16 hade vi och får veta att nu är det hanarna sen är det våran tur. Tack Gode Gud för det!!hahahaha!! Jag skrattar åt det nu, men då var det ju hur pisamt som helst att jag kom inrusande vid fel tidpunkt!!!

Vi står där och väntar på våran tur och då ber jag en man som satt brevid med Schäfer om han ville fota så korten från våran runda i ringen är det Mannen som fotat!! tack för hjälpen...

Först kollen innan vi startar med att gå ett varv......
Dommaren kollar hundarna uppställda....
Sen går vi runt i ringen.... Upp på bordet för att Dommaren ska kunna känna och klämma.... En egen tur i ringen så att Dommaren kan se just på Sophia....
Uppställning framför Dommarbordet....för att få en bedömmning... fram och bakifrån....plockar lite med benen nervöst.... Nu ska Dommaren välja placeringar och alla får springa runt i ringen igen....
Vi blev 4:a med hp och jag, Matte blev glad och tackar Dommaren...
Sophia var hur duktig som helst och Matte hur glad som helst med placeringen, Duktig Sophia!!!! Kritiken sätts in på Sophias utställnings sida här är en länk dit: http://hem.bredband.net/nackrosdammens/sofiasutst.htm
Till sist en så snygg bild på Fridolf numera FRIPPE, Ladys sista kavalier om allt är ok med honom vad gäller röntgen osv.... Han blev förövrigt 4placerad i konkurance!! utav många hanar, duktig kille!!!!

FRIPPE!!!

Fler bilder fins i Pix Boxen: http://www.pixbox.se/alb_show_id1126765_page20.html

Inga kommentarer: