.

´.

17 sep. 2009

Näckrosdammens John Wayne......

Leon fyra månader............hur ser han ut nu????
Och jag kan berätta att han tar allas hjärtan vart han än kommer :-) matte berättar...
Oj, vad det ska bli skoj i Helgen att få träffa Leon igen och få trimma de lurviga trollet.

Matte har berättat att han verkligen behöver sig en trimmning nu. Jag hoppas att det mesta av pälsen är redo och släpper annars får jag ta allt så mycket som går och vi får boka in en till trimmnings träff om någon månad.

Jag kommer i håg sist jag träffade Leon i sommras på Limhamnsfältet i Malmö, redan då såg han lurvigare ut än Sophia, så det är så spännande att få ta tag och trimma killen fin. Undrar om han blivit lika stor som Dizel? Han var ju hela tiden mindre som valp, ska bli så roligt så och dessutom få träffa han treliga familj!
Leon behöver en kärleksfull hand, han har hår lite överallt :-) enligt Matte!!!!

De har förövrigt kastrerat sin lille kille för att kunna ta med honom till stallet på Jägersro obehindrat eller över till Danmark där släkten bor utan behöva bekymmra sig om löptikar. Det gjorde de alldeles rätt i, finns ingen anledning att inte kastrera om man inte ska ha i avel. Dessutom så slipper Hanen allt som medföljer med löptikar som man träffar på både här och där. När Lady fått sin sista valpkull, så kastreras hon oxå, lite med tanke på att man då slipper bekymra sig för tumörer, inflammationer och annat tråkigt som ofta drabbar äldre tikar.

Dizel, Näckrosdammens Clark Gable, ska jag ta och trimma till igen i Oktober när jag ska en vecka upp till Marie(Kennel Big green Walley) som har Aina och Hugo från Ladys första kull och hälsa på. Vi ska viltspåra och annat skoj i skogarna i Västervik. Sen ska jag till Bodil (Kennel Liljeblomman)och hälsa på och vi ska till trimkurs för Monica Forsander, det ska bli jätte spännande och mycket lärorikt att vara med på hennes trimkurs!! Och då ska Jag få träffa Bodils nyinköpta hane Elvis och hon får träffa Olivia för första gången, där blir det bus, skiljer bara tre dagar mellan dessa busar.

Så nu ska jag och hundarna ha lite semester igen och det ser vi fram i mot både jag och hundarna.

Detta ser vi fram i mot!!!

Inga kommentarer: