.

´.

30 mars 2010

Viltspår och Unghundskurs på kvällen...

I dag har vi haft en toppen dag med Viltspår på ängarna och bus i hägnet med Malin och hennes CockerHerrar Mattis och Malte...

Sen på kvällen hade Olivia sin Unghundskurs med mig ute hos Annica...


Det var första gången Olivia spårade och efter att ha kollat lite på Malin som stog och fotade oss på fältet och tittat bort mot bilen där Lady satt och skällde, så började hon först försiktigt, sen lite mera målmedvetet att spåra och hittade sin klöv....



Sen var det Sophias tur som spårat en gång innan och det var förra året i Maj på Cockerklubbens prova på dag på Järavallen...
Hon spårade på bra från första början, såg helt plötsligt Malin som stod och fotade även henne och började stormskälla på denna konstiga människan. När Malin kommit fram och visat att det bara var hon så återgick hon till spårandet, hon gnagade lite på sin klöv..



Mattis och Malte hade släpspår med en påkörd hare som vi hittat på vägen och de var hur duktiga som helst bägge två....


Mattis och Malte har skickat fina Egokort...


Lady hade jag lagt ett spår med två fyra vinklar två bloduppehåll och hon gick ut starkt till första vinkel, ringade och gick rätt, sen gick hon härsan och tvärsan, hon gick ner och badade både en två och tre gånger i bäcken hon hittade både en kanintass och en svanvinge...hon stötte upp en ripa ja totalt lost var hon i detta virrvarr av godsaker i hennes värld... Jag gick bort där jag visste att spåret fanns, hon gick på och spårade på som vanligt och hittade klöven, som hon alltid vill äta upp om hon får... Hon fick bära den lite och sen tog jag....


Sen på kvällen var det dax för Olivias unghundskurs och vi kämpade på med det vi skulle göra...

Jag måste tänka på hållningen, bli mera tydlig och vara mer tålmodig, kom jag fram till denna kväll....

3 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Fina Lady har helt rätt, livet är till för att njutas och ha skoj!

Malin, Mattis o Malte sa...

Det var roligt igår! :) Gossarna är mycket nöjda att du lagt upp deras egofoton, speciellt Mattis! :-P

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Hohohoho, kan just tänka mig att mattis myser när han ser sig själv:-)

jo vi hade oxå mycket trevligt, hälsar flickorna...