.

´.

9 mars 2010

Årets första tur till Mjölkalånga...



Vi har tagit första turen till Mjölkalånga...Det är bara jag och Lady som gjort denna förr.

Vi tar bussen några hållplatser, sen går vi runt en del av Finjasjön till Mjölkalånga. Med mig hade jag ryggsäcken, kameran och en bok att läsa och tre glada förväntansfulla hundar.. En löpandes, en nästan färdig och en busunge...

Var så härligt att gå och sen att se en man som pilkade ute på sjön. Fåglar som satt på isen och Solen som sken så varmt och skönt.

Hundarna älskade hela turen, hjortarna i hägnet och åkrarna att springa på(under snön). Jag fikade och njöt av tystnaden och titta facinerat på två svarta prickar som kom närmare och närmare, när jag tittade ut på isen som omgärdar hela sjön. De kom närmare och närmare, men var ändå jätte långt bort, spännande att se vart de skulle.

Vi stannade en halv timme och skulle sen ta oss över träbron tillbaka genom åkrar och skog på knarriga vita snöhårda stigar, för att ta bussen hem igen.

Jag hör ett pipande ljud och ser Olivia som provar ta sig loss, hon har fastnat i taggtråd!! Jag får dra loss lite av hennes päls för att kunna få loss henne. Tror faktiskt det är förbjudet att ha taggtråd liggandes, som inte används,men, men det är inte första gången Fröken nallebjörn fastnar. En stund senare luktar hon på taggtråd på ett annat ställe, kanske jag har tur och hon har lärt sig att vara mer försiktig runt detta vassa hårda taggiga skräp..

Sophia skvätter både i tid och otid, vet inte om hon är medveten själv om vad hon gör, eller om det är den djuriska instinkten i henne som gör att hon liksom sätter sig i kiss ställning och sen fort vidare i lek och spring...

Lady bara springer och springer och ett tu tre tittar hon fram, står och väntar ser så att alla är med. Ser så roligt ut när hon lite illmarigt bara är där och kikar på en, som att hon säger nu är jag är, för att i nästa sekund vara fullt upptagen med en fläck, hög av något som måste luktas, rullas och grävas på någon helt annanstans.

Tre härligt trötta och hungriga hundar kom hem efter denna veckas låååångpromenad. Mat i magen, sen var det sängen, soffan, bädden och golvet som fick påhälsningar av tre trötta och mycket nöjda hundar resten av dagen, kvällen, natten.....

5 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Önskar vi hade kunnat vara med men så är det när man jobbar! Tur att det kommer många fler
tillfällen. Söte Simsonpuddingen hälsar att han
lääängtar!

Elons matte sa...

Tack för att du kikat in på Elons blogg. Alla tips är av värde : )
Är ju ny i "cockrarnas" värld, så alla tips är bra.
/Elons matte

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Hej Fanny och Simson!!

Tjejerna lääängtar oxå, men löperi är inte bara av godo, hahahaha!!

Vi ses på Söderåsen eller vad säger du.. Nästa vecka då minsann..

Pussar på nosen till Simson..

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Han ser så fiin ut Elon killen..

Jag kikar in igen, för att se era framsteg.. Kanske vi träffas en dag någonstans, ni bodde i Skåne ni med??

Det är alltid skoj med Cockerpromenader..

God Natt...

Fanny på North Bend sa...

Men Petra.......Dina tjejer är så vackra att de inte behöver något sådant, tycker jag.....!