.

´.

6 mars 2010

Min rekreationsresa till Västervik.. fler bilder finns i pixboxen: http://www.pixbox.se/alb_show_id1168649_page0.html

Ja förr i tiden var det nog tvärtom, man åkte till Tyringe för att dricka brunn och gå promenader.. men med ryggbesvär plus att Marie behövde hjälp med hundpassning, så blev det tvärtom. Ja inget är väll skönare för en lägenhets hundmänniska med krämpor att kunna öppna och stänga dörren för hundar under en veckas tid...

Kunde inte förstå hur mycket snö det var där uppe i Västervik däremot!!!(titta på bilder)och jag som tyckte vi hade mycket snö nere hos oss..

Så jag fick vila och kunde dessutom hjälpa en kompis som behövde min hjälp..

Bodil och Sandra, som bor i Norrköping kom ner en dag med fem av sina hundar oxå, så vi hade Cockerträff,bus och Cockersnack på samma gång. Så skoj att träffas efter några månader som det blivit denna gång.

Dessutom fick jag chansen att följa med till Barva och titta på när Elvis och Gunvald skulle ställas ut..
Första kvällen hemma hos Marie och Olivia och Delaney har redan funnit varandra...

Mitt sovrumsfönster..

Aina,Delaney,Sophia och Olivia...

Sophia och Olivia busar i hundgården...

Tessan och Sophia trötta...

Igen snöat..

Kossorna är spännande..

Snöiga Olivia..

Vem kommer nu..

Delaney och Olivia kompisar..

Frolic time..

Cocker skutt...

Fönstret på morgonen, snö, dimma solom vartannat...

Ebba och Hugo valp,Ella..

Hö är gott...

Elvis i ringen...

Gunvald i ringen...

Dragkamp mellan Aina och Olivia...

Hejdå Västervik för denna gång...

Ha det gött tjejer tills vi ses nästa gång!!!!

3 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Inte fel att åka till nya ställen, det piggar
upp! Apropå, det har jobbat med Jenna idag,
gissa om mycket snack om hundar o annat!!!
I vilket fall som helst gav hon tips om ett
ställe där vi kan gå med hundarna, plus ett
jättebra ställe att äta lunch och ett annat
(som jag varit lite nyfiken på ) där man kan fika! Skoj, skoj!! Lika inspirerande för hundar som oss! Klem (gillar Hildes härliga
norska kärnfulla klem än andra pinsamma varianter som man kan stöta på)!!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Jag tror jag vet vilket Fik hon pratade om, är nära en instruktör jag gick apportering och stadga för med Lady, en gång i tiden.

Det får vi planera in, tycker jag!!

KLEm på dig med, hahahaha!!

Fanny på North Bend sa...

Så fina bilder! Sköna Sophia o söta Cloetta är
så läckra och man ser att de hade en toppen-
vecka i Västervik! Lilla fröken Brum Brum Björn
klär verkligen i snö. Skönt för Dig att ha naturliga skönheter!