.

´.

6 feb. 2010

Ribbersborg.....

I dag har vi haft så himla skoj, Jag, Chanel och Sophia..

Vi skulle ner och hälsa på Annette, som har Leon (N. John Wayne)de bor i Malmö. Vi skulle även träffa en familj, som är lite intresserade av valp.

Det blev en jätte lyckad dag, med solsken och snö man kunde gå i. Hundar till tusen i alla möjliga storlekar och former, svanar och is.

Annette och Leon kom och hämtade oss på stationen efter en timmes försening av tåget, grrr!! Man blir ju inte förvånad i det här vädret.. Men jag såg tåget köra när vi gick av i Hässleholm, så lite retligt var det! Då var det bara till att vänta en timme till, lite drygt.

Familjen är en jätte trevlig familj och vi gick en bra runda på fältet och pratade om allt möjligt.

Leon har blivit så himla fin nu, han har blivit kraftigare hund nu och är så fiin så!! Han visade mina flickor hur det är att vara på fältet och busa, som den pojken han är:-)!!

Efter turen på fältet, så åkte vi hem till Annette och fikade och jag klippte sporrarna på Leon. Sen visade jag hur Annette skulle trimma i ansiktet på Leon. Annette är annars så duktig på att själv trimma honom. Mitt inne i Malmö bor Leon, så han är stadshund ut i fingerspetsarna!!

Jag blir alltid lika glad utav en dag på fältet och när solen dessutom skiner kan man ju inte vara annat!!!

Tack för en toppen dag, Allihopa;-)

Väntar på tåget i Hässleholm..
Bilder
Bus med Boxer på fältet...

Alla möjliga hundar på fältet och tre mysiga cockrar, hm fyra..

En svart/vit cocker på fältet....

Mycket stor hund ras???

En svan hade inte varit fel och vattnet(tänker Chanel)...

Hemma hos Annette och Leon.....

På tåget på väg hem, trötta......

Sista tåget.......

3 kommentarer:

Fanny Trötter sa...

Vad skojigt!! Skall bli kul att se snygge Leon!
Kan bara gratulera familjen som är intresserade av
valp, att de hittat till Dig! Du är så duktig!
Själv har jag suttit fyllt i en otroligt massa upp
gifter om vår älskade kung, puh,pust. Men det är
super att veterinärhögskolan gör detta stora arbete för att få fram sunda hundar, icke minst mentalt. När man ibland tar sig tid att kolla på lite kommentarer av hundägare ser man brister och det är så synd. Men om inte annat kan man få sig också goda skratt. Man upphör aldrig förvånas.

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Vi har haft en super trevlig dag, kunde inte varit bättre:-)

F sa...

Så söta de är!