.

´.

2 feb. 2010

På Hovdala med Happy Cracy Cockers..............

Bilder i pixboxen: http://www.pixbox.se/alb1161495

I dag har ett glatt och galet Cockergäng intagit Hovdala igen, för bus, bus och åter bus!!!

Vi är ju evigt tacksamma för att vi får följa med på bus, nu när vädret är helt galet snöigt. Skogen går inte att gå i just nu för då får jag bära Cockrar som snöat igen på hemvägen:-)..och min stackars arma rygg vill och klarar inte det..

Så istället har vi bus på Hovdala och händelsen för dagen var såklart BUS, SAKER ATT BUSA MED, EN FRÄMMAD HUND KOM och att SITTA STILLA och bli FOTADE...

Nu sover de sött i sängen alla förutom Zita som ligger i korgen i hallen, ja lilla Kissen Ester ville ocxå ha kärlek och värme, så hon ligger hos de fyra galna cockrarna och sover hon med:-)

Tack Malin!!
Mamma är hemma, men ska vara hundfri en vecka minst frammåt..

I dag har jag annars påbörjat trimmningen utav Olivia och jooho det bor en Engelsk Cocker under pälsen:-)
Foto kommer när vi blivit mer färdiga, hahahaha!!


Och Sophia ska få sig ett träningspass i kväll...

I går:

Olivia och jag var på kurstillfälle numero 4:a och det var skoj:-)

Vi övade denna gång på kontakt, som alltid...=går sakta med säkert framåt, jag tyckte hon var duktigast hitills denna gång...
Stadga, med störning.....=bra, men läbbigt när Annica kryssade, märkte att det var läbbigare om jag sa något än om jag var tyst...
Linförighet.....Bättre och bättre, bitvis suuper kontakt och bra, men sneda och vinga sättanden...kommer
Ingångar...bra..
Inkallning........bättre än sist, mer fart..kunde gå mycket längre bort...men om någon annan ropade när jag var långt borta, kunde man springa dit oxå för godis och kanske bus:-)grrrr, men ok ändå..

1 kommentar:

Fanny på North Bend sa...

Vi håller andan!! Skall bli spännande att få se vad som döljer sig under den härliga björnpälsen!
Tur att hennes charm och humör (Grrrr - ha ha!)
inte sitter i lockarna! För det vill vi inte vara utan. Cloetta, 100% äkta chokladpralin, som ingen
kan stå emot! King Cool skickar pussar till henne och de övriga sötnosarna!