.

´.

26 apr. 2010

Utställningen i Falsterbo April



BILDER FRÅN HELA DAGEN FINNS I PIXBOXEN:


Jag och Sophia, med Hp rosetten efter utställning..



Fanny med Olivia..


Fanny kom på en så trevlig liten utflykt, som jag bara inte kunnde motstå. Hon föreslog att vi skulle åka och ställa ut vovvarna i Falsterbo och samtidigt se oss omkring i omgivningarna. Jag har ju en kusin som har bott här ett bra tag och jag tycker det är så jätte fint i både falsterbo och Skanör. med alla mysiga gamla hus och gåsastrecken över gatan och stränderna,ruiner efter borgen, bärnstenen, ja det finns mycket vackert här nere i Södra Skåne..

Vi åkte tidigt på morgonen och tog oss ner till utställnigen utan problem. Fanny skulle gå med Olivia och jag med Sophia. Det gick jätte bra, hundarna skötte sig och vi blev nöjda. Sophia blev 2:med hp och sen 2 av tikarna, skoj,skoj och Olivia blev 3 i Juniorklassen och fick en 1:a..
Sen pratade jag med bekanta och vi fotade hundarna lite, sen åkte vi till Strandbadet och lät hundarna springa av sig lite granna. Vi fikade såklart vid stranden.
det var en mycket trevlig dag och vi kom hem med nöjda glada mycket trötta hundar, hp rosettan och solbrända trötta nöjda Mattar..
En mycket tevlig utställning som jag vill till igen.
Tack Fanny för att du ville hjälpa mig att ställa Olivia, nä bägge gick i samma klass och för trevligt sällskap Falsterbo-Skanör och Ljunghusen runt..

Jag med mina Utställningsvovvar Olivia och Sophia..


FALSTERBO STRANDBAD...
Falsterbo är så vackert med alla fina stränder..Man kan om man vill gå precis i vattenbrynet och plocka bärnsten. de är lättast att hitta om det har varit mycket vågor, då ska man passa på!!Sen får man genom att bita lite lätt på biten veta om man hittat en bärnsten eller om det bara är en bit slipat glas..

LJUNGHUSEN....

Har satt in nya växabilder på Sophia och Olivia..
http://sofiasvaxabilder.blogspot.com/
http://oliviasvaxabilder.blogspot.com/

4 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Skojig 12-timmar lång utflykt!! Inte konstigt vi var helt slut när vi kom hem. Trevlig utställning
i vacker miljö, lagom stor, härligt väder och sympatisk, seriös domare (ingen signor Confetti!)
och icke minst trevligt sällskap!Kunde ju inte bli bättre. Cloetta Grrr skötte sig fenomenalt
och det var riktigt roligt att gå med henne.
Alla de andra upplevelserna var ÄNNU roligare och
och skojigt att bilderna blev bra!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Vi hade en toppendag!!

Tack även för i dag och promenaden..

Fanny igen! sa...

En dum fråga..... hur ser man deras kritik? Ja, jag vet att jag läst den men jag tyckte särskilt det sista på Cloetta Grrr:s att hon hade vinnande
rörelser var så roligt. Tror att det kanske var mina han avsåg? Eller kanske bådas?!!! Hahaha!
Gustafavio fått ett jättebra sommarjobb i Perstorp. Kul!! Vår kära V. vill hänga med ut nästa gång vi skall gå med doggsen. Lycka till i kväll!

Malin, Mattis o Malte sa...

Grattis till jättefina resultat! Utställningen i Falsterbo 2007 var Maltes första utställning! Han blev BIR-valp :D Men när det var dags för BIS (någon BIG hade de inte) så var han så trött så han orkade inte gå. Han la sig på mina fötter och tvärsomnade. Hihi! Han var ju bara strax över 4 månader, så det var inte så konstigt kanske.