.

´.

23 apr. 2010

Så skoj det är att studera sina hundar när de gör olika saker.

Matsituationen är så här:

Lady får maten först sen Sophia och sista Olivia i ålder ordning...

Lady får sin vuxen mat, precis brevid står Sophia, som suktar och äter Ladys om hon kommer åt. Lady säger ju ingenting, så jag får hålla koll, så att hon får ha den i fred!!. Lady har ju mindre mat eftersom hon går på diet, så det är ju viktigt att hon äter det hon får själv.

Sophia har fått för sig att vuxen maten är godare och jag bytte till slut över, så nu har hon vuxenfoder hon med, fast lite mer. Hon går så lätt ner i vikt!!!

Olivia står en liten bit i från och hon har oxå upptäckt att Sophia får vuxenfoder och tycker att hon oxå ska få, men hon äter sitt när hon inser att det är vad hon ska ha..

Lady är alltid färdig först, då går hon till mig och sätter sig och vill liksom berätta att:nu är jag klar!!och sen brukar Olivia vara andren och Sophia sist. Olivia går alltid bort till Lady och tvättar henne i öronen och munnen när hon är klar, sen när Sophia har ätit färdigt går Olivia alltid bort och slickar lite i Sophias skål för att se om det är någon smula kvar i hennes skål.

Japp, så går det till när dessa tre tjejer äter sin mat....Vilket för övrigt går snabbt ändå:-)

2 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Visst är de ljuvliga! Alla har sin charm och personlighet! Här förbereds det, in i minsta detalj! GPS och kartor så att vi kommer rätt och proviant för en vecka om vi inte kommer rätt hahaha! Fint väder har utlovats, det tackar vi för! Vädergudarna måtte gilla oss. Återstår att se om jag kommer hem med hedern i behåll eller jag måste emigrera. Bäst att packa ner passet också.........See you1

Snurriga jag sa...

Glömde ju säga att underbara C. hälsar att det blir antagligen någon gång i mitten av maj.
Ännu en kul grej att se fram emot! Det skall bli så roligt att åter träffa söta Tula!