.

´.

15 okt. 2009

Vår resa till Västervik a´la Norrköping denna gång....

Bodil som leker med hundarna i skogen, alla åtta.

Jobbade Fredag-Lördag natt, sen hem och hämta hundarna. Tåget åkte 8.32 mot Västervik for vi. Fick kämpa för att hålla mig vaken. I Linköping, så var det strul med tåget. Ersättningsbussen blev det där, så vi kämpade oss ner för trappor upp igen med min stora rygga och tre hundar... Somnade till några gånger på bussen oxå, men visste att bussen gick som längst till Västervik.

Marie kom och hämtade mig vid tåget, Tack för det!!
Sen hade vi det jätte trevligt hela veckan lång med alla möjliga hundaktiviteter och en massa prat. Mina små frön hittade ut i kohagen flera gånger, även fast de fick ström i sig vid flera tillfällen!! Precis som att de inte riktigt förstog, hmm, eller ville förstå. Oliva har väll mer päls än de andra två så det kanske var den som skyddade henne från de värsta stötarn,hahaha, som tur var tog inte Maries hundar efter utan de har blivit skrämda av elstötarnma och håller sig i trädgården!! OCH kossarna är snälla, i varje fall nu när de inte hade små kalvar hos sig, Puh!!

Jag fick se några av Ebba-Hugo valparna, vi fotade de små liven. Min favo bland dessa blev Elliot, som jag kallade för Oscar. En rejäl liten hundvalp, jag tycker ju om stora cockrar!!
Jag stack i väg för att trimma Dizel och fick två jätte goda smörgåsar där med bla. avokado och skagenröra gottigott gott(ska göra hemma)! Jag fick med mig Dizel över natten för han hade mycket att trimma och vi hade mycket att prata om, men sen beslutade jag mig för att vänta till November med att ta ryggpälsen och ben, för det har börjat lossa och det blir ännu lättare om en månad. men han är en jätte trevlig hund och det var så skoj att få äran att ha honom över natten!!!:-), han sov med mig och Lady och Sophia i sängen. Och han fick leka med en massa hundar hemma hos Marie.

Vi var hemma hos Yvonne som har Ulvstorps kennel och tittade på aldeles underbara Hugo valpar. Där var även Cissi, Bodil och Yvonnes barn, vi hade lite fika kalas.
gögögögögögögögögögögögögögögögögögögö
Sen lämnade Marie mig hos Bodil och följde med in för att titta på hennes små Lakritstroll, så svårt att urskilja vem som är vem när de är svarta?!?! Hur ser man skillnaden????

En liten tötis!!!
Och hon for hemmåt och jag stannade hos Bodil,Sandra tills Måndagen. Vi pysslade mest med trimmning och lite valpmys, himla vilka aktiva valpar det var. riktiga busfrön redan vad monde det bliva av dessa kanaljer! En av dem får jag följa i livet den som ska vara kvar. Ska bli skoj att se om hon förblir lika busig, hihi!!
Elvis, Bodils nytillskott, en röd hane så fin så!!
Så alla tre hundarna och jag själv har fått oss en rejäl dos av hundar på bägge ställen. De har sprungit mest fritt, hm koppelpromenader kan då bli lite jobbiga när man ska ha det på igen, hm. Men de har haft ett rikligt hundliv och blivit smutsiga och sprungit rundor, så härligt så!! De har träffat valpar, unghundar,vuxna hundar, hundar stora raser som små!!

Olivia bland alla sju valparna.... Hemresan: Tåget åkte kl17.33. Jag var i Tyringe igen klockan 20.32, som tur var stog min ena dotter där med en kompis och tog hundarna för jag störtade hemmåt bytte kläder i en hast tog matlådan som Dottern fixat(stort tack!!!) och rusade mot jobbet. 21.00 börjar jag,en himla tur att tåget inte var försenat!! Och hundarna kom innan för dörren fick mat som de åt upp, sen sov de i en hög på hallgolvet alldeles slut:-)!!

Jag får än en gång tacka för allt trevligt bemötande hos er bägge och till stugan jag får förfoga över när jag är hos dig Marie. Där sover jag som nockad även fast både sopbil och Gubben din kör till jobbet tidigt,tidigt!! Ni är guldvärda för mig bäge två, KRAMAR till er bägge!!!


(Bilder finns ju i pixboxen, men jag måste lära mig att komprimera bilder så att inte utrymmet äts upp så snabbt, för nu får jag vänta till November med att föra över de sista bilderna från resan) : PIxBOx:

Inga kommentarer: