.

´.

27 nov. 2009

I dag har vi hållit på att rycka och rycka,trimma och trimma Zita så hon ska bli av med sina massor utav päls!! men det är bara att inse att här måste ryckas flera dagar.

Dock blir hon himla snygg där det börjar se klart ut!!!

Skoj att se helheten sen när vi är helt klara då ska jag sätta in ett före och efter kort!!
ROLIGT!!!

Efter det ska vi fixa Chanel...

Lady och jag tränar framförallt linförigheten. Börjar bli något bättre. Hon går gärna lite för långt ut, men jag jobbar på det och minsann, blir det bättre!!! Hon går faktiskt bättre i fritt följ, hm tycker hon inte om kopplet eller!?!??

Nu ska här fixas mat till familjen och sen ska jag till jobbet.

4 kommentarer:

Fanny på North Bend sa...

Hoppas Du får en bra jobbhelg!! Har själv precis
kommit hem och är helt slut!! Jobbar sedan mån o tis, kanske onsdag hade varit en bra dag? Vi hörs om det. Kan berätta att kung Bompe har varit i sittförsta slagsmål! Ja, kanske inte direkt slags-
mål, det gick så fort. En stor jakthund rusade ut från en trädgård och hoppde på Bompe! Men Bompe reagerade blixtsnabbt och brottade ner jakthunden.
Sedan var det ok och jakthundens matte kallade in honom. Vi pratade lite och båda hundarna stod där lugna, precis som inget hänt! Det var bara mitt hjärta som slog volter. Ha det bra! Ciao!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Han är rättvis Kung Bompe!!

Jag hade mitt hjärta i handen jag med i går. Kissen ester skulle vaxineras och vetten pratade om att katter minsann inte var lika beskedliga när de fick sprutan. Hjälp tänkte jag och såg katten bita och klösa mig, så det slutade med att hans fru fick hålla Missen, för jag vågade inte:-)!!

Hihihihi, jag sa att nästa år får frun allt vara hemma då med, för jag klarar inte av det.

Ester tog det med ro och gjorde ingenting, hon var så snäll så!!

Jag kan inte på onsdag men Torsdag eller Fredag. Ska prata med veronika nu i natt!!
BYE

Fanny på North Bend sa...

Tur kanske att Du inte kan på onsdag för jag ser i tidningen att det skall regna. På torsdag skall jag iväg på flera grejor men fredagen är fri!
Vi kan ju höras om det.
Dagens väder är väl perfekt att sova i?! Kan inte vara gråare. Har själv sovit som en stock och drömde om en jakthund som vi hade för länge sedan ( antagligen p.g.a. incidenten igår). Ha
det gott!

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Halloj!

På fredag kan vi väll göra det!! Då kan både veronika och Carina .S.

Så då får vi i hop ett helt gäng av hundar!!!;skojs!!