.

´.

26 nov. 2010

Ute i snö vädret, härligt..

Mina fyra Cockertjejer...
Olivia bland stockarna...
Japp det var brant här och massa snö att pulsa i...
Sobelflickan Zally...
Sophia min vackra sobelflicka..

Valpiga lilla Zally .......
Orienterarcockern Olivia..
Något spännande att lukta på.....
Vit snööö.
Springer i väg...
Vi såg skogsarbetare ute i kylan..
En Härlig snöbild från mitt i skogen, när vi inte har en aning om vart vi är..
Vi var ute en lång runda i det härliga snövädret. Vi gick på stigar och på slingan, för det var inte en männsika ute, snön hade tagit över alla spår. Härligt att gå i snö som ingen annan trampat i. Hundarna älskade såklart den vita mjuka snön, inget blött kanske lite kallt, men så härligt!
Jag hade satt på dem deras täcken, men ack det gör jag inte om igen, helt fyllda med snö på deras magar och snörena satt fast där bak, när täckena åkte av försvann mer snö än vad jag trodde. Ladys täcke hade till och med blivit blött, så hon blev nog extra glad åt att det åkte av. Jag kommer aldrig mer sätta på dessa, förstår inte riktigt vit
sen med dem. Som en skogsarbetare sa, det är ju därför de har päls, den isolerar mot kylan. Så sant som det är sagt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid härliga bilder! Men jag tycker Du är jätteduktig på att samla alla busflickorna på rad! Och de ser så glada och pigga ut, precis som cockrar skall. Det är är ju så det skall vara !

Näckrosdammens kennel,Petra Qvant sa...

Tackar för det och du har rätt, cockrar är glada vovvar:-)