.

´.

16 nov. 2009

KURS tillfälle nummero 2!!!!

Oj vad skoj det är att träna lydnad.

Andra gången och det lossar liksom lite hela tiden. Lady tycker det är skoj och jag börjar tycka det är skoj. Vi kommer fixa det denna gången, känns som vissa saker redan sitter sen innan och andra finslipar vi på.

Tänk att Jag skulle börja tycka detta var skoj igen, ibland behöver man uppehåll!!

Linförighet måste alltid hållas igång, det märks!!! Måste tränas mycket på, hon går en bit i från och jag måste ändra min hållning och gång. Är på G...

Inkallning toppen bra!!= färdigt för tävling:-)!!

Stadga nästan lika bra,Japp!!


Ska bli spännande med hopp över hinder och läggande under gång, kommer i håg att just läggande under gång var kruxit sist. Apporten kan bli rolig!! Nytt fanns inte när vi tränade sist!!

Sen är väll allt klart för tävling.

Linförighet,ställande,läggande,inkallning,apporten och så platsläggningen, ja det känns bra!!!

Ställande hade jag glömt hur man gjorde och lek för att få motivation att göra rätt, vilket enkelt trick. Nu förstår jag när en kompis sa att jag skulle använda agillityn att motivera Lady, typ ta två hinder=gå fot. Hoppa göra slalom, ställande undergång!! Tror vi är en bit åt rätt håll, känns i vilket fall toppen skoj att vara igång igen.

Ska träna ännu flitigare denna veckan!!!

TJOHO!!!!

Inga kommentarer: